Allergibehandling

Allergitest foretages på dyr, hvor alle symptomer tyder i retning af allergi. Dette gøres i dag på Skjern Dyrehospital ved at udtage en blodprøve.

Blodprøven videresendes til et autoriseret laboratorium, hvor man med moderne teknologi kan finde frem til de ting dyret reagerer allergisk overfor. Der vurderes så efterfølgende om dyret skal hyposensibiliseres.

Hyposensibilisering

Hyposensibilisering udføres med små indsprøjtninger eller med dråber der dryppes under tungen og er let at gøre i hjemmet. Der gives en stadig stærkere opløsning af det hunden eller katten ikke kan tåle for at vænne kroppen til ikke at reagere på de stoffer som dyret oprindeligt var allergisk overfor.

Ligesom hos mennesker er det ikke 100 % der bliver raske, men flertallet af hunde og katte kan få deres problemer afhjulpet.

Ved allergiske dyre er det vigtig, at dyret er under konstant loppebehandling.

Allergibehandling kan med fordel kombineres med allergidiæt. Vi har på klinikken flere forskellige slags der er godkendt til behandling af allergikere. Kom ind og få vejledning hvis din hund eller kat har problemer med allergi.

Dit dyr i trygge hænder

En tryg sundhedsplan til din bedste ven

VetPlan er en sundhedsplan for dit dyr. Det er en abonnementsordning, så du kan abonnere på forebyggende pleje og sundhed. I en VetPlan får dit dyr adgang til ydelser som fx sundhedsundersøgelser, tandtjek, vaccination og store rabatter på foder.

En løbende kontrol betyder, at eventuelle sygdomme og tandproblemer bliver opdaget i god tid. Det er til stor gavn for dit dyrs sundhed og kan i sidste ende spare dig for mange uforudsete udgifter.

▶▶▶ Kontakt os om en VetPlan® til din hund, kat, kanin eller hest